lørdag 25. april 2009

ANIMASJONSKURS

Torsdag var jeg på animasjonskurs
på Høgskulen i Volda.
Animasjon er noe som fasinerer og interesserer meg!
Jeg håper at jeg kan få fordype meg litt mere
i dette emnet, i allefall nok til å kunne
lære videre enkle teknikker til elevene mine.
.

Linda lager dukkene sine selv og bruker flere uker på en dukke.
De er bare fantastisk nydelige.
Små triks hun har gjør at hun kan ved enkle grep
flytte på øynene til dukken uten å ta de ut.
Da slipper hun å lage flere hoder av samme dukke.
Det er utrolig fasinerende å se dukkene i "levende live".

Kursholder var Linda Fagerli Sæthren

som har vunnet Amandapris for sin dukkefilm Janus.
En inspirerende og entusiastisk dame.

Her er hodet til hovedpersonen i filmen.

Torsdag var jeg på animasjonskurs på Høgskulen i Volda.
Animasjon er noe som fasinerer og interesserer meg!
Jeg håper at jeg kan få fordype meg litt mere
i dette emnet, i allefall nok til å kunne lære
videre enkle teknikker til elevene mine.

2 kommentarer: to “ ANIMASJONSKURS