mandag 9. mars 2009

Vi lager skulpturer





I dag begynte vi med et nytt prosjekt på kulturskolen.'
Vi bygger skjelettet av streng, folie og tape.
Så må vi lage en eller annen form for sokkel.
Leire er vel det mest tilgjengelige for øyeblikket.
Ellers forhørte jeg meg om hurtigbetong i dag,
den trenger bare 30 min på å tørke!!!
Neste gang skal vi "kle på" og "bygge" figuren.
Det gjør vi med å bruke GAS og tynne stoffer
dyppet i en spesial lim som herder når den tørker.
Jeg prøvde meg frem med å tilsette fargepulver
i limet, men det synnes jeg ikke ble noe særlig.
Fryktelig grisete var det også!
Derfor satser vi heller på å male figurene når de er tørket.
Paverpol heter vidundermiddelet. Du kan lese mere om det her
Følg med videre så får du se elevenes ferdige figurer!

5 kommentarer: to “ Vi lager skulpturer